Translate

nedelja, 30. maj 2021

Po Sloveniji - VRTOJBA (28. - 30.5. 2021)

 

VRTOJBA in okolica


V petek po službi natovorim avtodom in via Vrtojba. Parkiranje na PZA Vrtojba, ki je takoj na izvozu iz avtoceste oz. v prvem krožišču ko zapelješ iz avtoceste (ali hitre ceste) se držiš modrega znaka za uvoz na avtocesto Ljubljano in potem v prvem križišču levo. Od tam dalje so znaki 😁

Parkirišče je 10 € za 24 h. 

https://www.avtokampi.si/kampi/pza-vrtojba



Naslednje jutro pa na kolo. Cilj je Pomnik braniteljem slovenske zemlje na Cerju.




Ko štartam iz PZA me vodi navigacija in ker imam nastavljeno na pešca ... hmm ... no ja ... sem najprej veselo zašla. Trmasto vztrajala preko robidovja in nekih grmičev z ostrimi bodicami. Srečno našla pot naprej. Saj je vseeno če so noge čisto popraskane, važno da so gume cele 😂😂.
In grem naprej preko Vrtojbenskih gričev.



Preko Bilj, čez Orehovlje in Miren.


Prečkam reko Vipavo.






Plan je bil sicer od Mirna dalje po ridah proti Opatjemu selu, pa se je Google maps očitno odločil, da me pelje drugje. Sploh nisem vedela kdaj sem zašla na Italijansko stran, opazila sem šele, ko so se pred mano pojavili znaki za Slovenijo 😂 (to šteje kot tranzit? 😅😂)
Ko sem se tako srečno vrnila v Slovenijo pa preko Opatjega sela in Lokvice do cilja.



Tukaj ima svoje mesto slika Rudija Španzela: Ples življenja in smrti / Mrtvaški ples/ Mrtvaški godci

 pomen slike




V naslednji nadstropjih pa so še muzej ter občasne razstave slik.



Tudi razgled z vrha stolpa je fenomenalen.





Od tu dalje pa spet po krasnih makadamskih potkah s katerimi je to področje dobesedno prepleteno, počasi nazaj. Ta del je tudi del tematske poti Pot miru na Krasu.





Ob poti ko se vračam ... polno kamenja na jasi sredi gozda.



Kamenje z druge perspektive 😁.



Pot se je potem po ridah hitro spustila do Renč in potem nazaj na PZA.

Danes (nedelja) pa seveda ni bilo pogojev, da se spravim na kolo. Z včerajšnjo turo sem morda za prvi kolesarski izlet v tem letu malce pretiravala in moja gluteus maximus je čutila posledice 😂.

Zato ni ostalo drugega, kot da moje mišice malo pretegnem peš.




Spet malo čez Vrtojbenske griče. Veliko je zaraslih vinogradov, hkrati pa polno novo zasajenih.








Potem sem zavila proti italijanski meji in poiskala vojaški stražarski stolp v katerem se ... menda ... nahaja najmanjši muzej. Seveda je zaklenjeno in zaprto. 😆



Še sprehod čez Vrtojbo, mimo cerkvice ter v iskanju vodnjakov, ki naj bi jih imela Vrtojba 82 po zadnjem štetju. Jaz sem uspešno našla dva 😂

Res naj bi jih bilo večina na dvoriščih in jih tako dejansko ne moreš videt, razen če se dogovoriš z lastniki.

http://www.sempeter-vrtojba.si/turisticne-informacije/kulturne-znamenitosti-vrtojba/







Ker pa ima ta dolina še veliko zanimivosti in naravni lepot se gotovo še vrnem.

To je to. Uživajte. Do naslednjič ...





2 komentarja:

Robert Metličar - Metlca pravi ...

A se ni lepo včasih izgubiti, pardon raziskovati.
Človek nenapovedano vidi toliko novega.
Bravo!!!

Katja pravi ...

Res je ... najdeš stvari in razglede, ki sploh ne veš zanje :-)

Poljska - september 2023

Plan je bila Grčija septembra, pa so jih letos na žalost prizadele hude poplave, tako da se v zadnjem trenutku morala spremeniti načrt in iz...